Itinerari 7: Camí dels Cartoixans

Camí dels Cartoixans

Camí dels CartoixansRecorregut per l’extrem més occidental de la serra de Montsant aconsellat per gaudir del contacte directe amb la natura, contemplar el paisatge i fer magnífiques fotografies. El tram ascendent es realitza per l’antic camí empedrat de manera esglaonada. La part final ens permet delectar-nos amb les restes d’un dels punts d’allotjament més significatius de Margalef. L’Arribada a la carena de la Serra Major ens permet albirar una magnífica panoràmica de la gran quantitat de barrancades que s’originen en aquesta part del massís muntanyenc. Aquesta ruta requereix força temps per gaudir del paisatge. És un recorregut molt adequat per a realitzar-lo durant la tardor o a la primavera, quan els caducifolis disposen de tot el seu fullatge. Es pot realitzar a l’estiu, ja que el camí discorre bona part per llocs ombrívols. No s’ha de realitzar en cas de boira. Cal tenir molta precaució si les roques estan mullades.

Descripció de la ruta

Rampa Empedrada

Sortim del camí saludable prop de la Fonda de Margalef, just per darrere del cementiri. D’allí surt un sender que ens permetrà recórrer l’antic camí empedrat que comunicava el poble amb la resta d’economies de la comarca. Hi ha un indicador de fusta que assenyala la direcció. El camí no té pèrdua, Passarem per racons tan especials com la Rampa Empedrada, una obra d’enginyeria ancestral que reflecteix el saber fer de la gent d’aquestes terres. Continuem l’ascensió per arribar al Tormo de l’Englora, una roca de conglomerat que culmina la petita muntanya que acabem de pujar. Després de passar el Tormo, planejarem per cims de roca llisa, amb bifurcacions a camins que porten a la Bisbal de Falset. Seguirem de front fins a les ruïnes del Mas del Serrador. Seguim les indicacions del camí per acabar arribant a la Serra Major.

Distància total: 4 km

2,5 Camí de la Bisbal 1h
3,2 Mas del Serrador 1h 30′
4 Serra Major 2h

Aquí pots veure la resta d’itineraris: