Itinerari 4: Coma Negra

Cova del Miracle

Recorregut per l’extrem més occidental de la serra de Montsant aconsellat per gaudir del contacte directe amb la natura, contemplar el paisatge i fer magnífiques fotografies. El tram ascendent s’endinsa en el barranc de la Coma Negra de manera esglaonada. Podem visitar coves com la Cova del Miracle o la Cova dels Cups pel camí. L’arribada a la carena de la Serra Major ens permeten albirar una magnífica panoràmica de la gran quantitat de barrancades que s’originen en aquesta part del massís muntanyenc. Aquesta excursió requereix força temps per gaudir del paisatge. Té alguns trams aeris que poden afectar les persones amb vertigen, amb algun tram amb cordes d’ajuda. És un recorregut molt adequat per a realitzar-lo durant la tardor o a la primavera, quan els caducifolis disposen de tot el seu fullatge. Es pot realitzar a l’estiu, ja que el camí discorre bona part per llocs ombrívols. No s’ha de realitzar en cas de boira. Cal tenir molta precaució si les roques estan mullades.

Descripció de la ruta

Sortim del camí saludable on ens trobem la senyalització d’inici de ruta, comencem a pujar entre antigues terrasses pel barranc de la Coma Negra. El sender ens permetrà recórrer el barranc a mesura que va ascendint i passant per diferents punts d’interès. El camí no té pèrdua, després de creuar el barranc arribarem a una petita ascensió en terra que ens conduirà a una bifurcació, a mà dreta per visitar la Cova del Miracle, a mà esquerra seguirem amb la nostra ascensió per una petita zona boscosa. Ens endinsarem en un racó entre pins que ens farà ascendir fins a l’entrada de la Cova dels Cups, seguint a mà dreta arribarem al pas amb corda, un aflorament rocós al qual cal agafar-se a unes cordes instal·lada per poder esquivar-lo. Haurem de prestar especial atenció en aquest punt pel perill de caigudes. Un cop a dalt el camí va serpentejant fins arribar a la Serra Major.

Distància total: 5 km

Temps total: 2h 45 min

Grau de dificultat: ALT

Ascensió acumulada: 600 m

Km
1,8 Cova del Miracle 1h
2,8 Cova dels Cups 2h
4,9 Serra Major 2h 45′

Aquí pots veure la resta d’itineraris: