Itinerari 2 (BTT): Espadelles (Ruta circular)

Serrall EspadellesRecorregut circular amb bicicleta per la serra més desconeguda de Margalef aconsellat per gaudir del contacte directe amb la natura, contemplar el paisatge i fer magnífiques fotografies. El tram ascendent es realitza per la carretera, de manera que cal respectar les normes de circulació. L’arribada a la carena i el descens sobre els turons ens permeten albirar una magnífica panoràmica de la gran quantitat de barrancades que s’originen en aquesta part del massís muntanyenc de Montsant. Finalment, una pista de terra ens baixarà de tornada a la llera del riu Montsant. Aquesta excursió requereix força temps per gaudir del paisatge. El descens exigeix ​​certa precaució al realitzar-se per pistes amb sots provocats per aiguats. És un recorregut molt adequat per a realitzar-lo durant tot l’any.

Descripció de la ruta

Sortim del pàrquing situat al passeig de Margalef per la carretera direcció al Pantà de Margalef. Arribarem a l’entrada a la pista del Pantà de Margalef, nosaltres seguirem per la carretera, passant per un canviant paisatge, podrem veure al Mas Franch, una edificació que donava servei a les terres confrontants. La carretera s’acaba en arribar a la carretera principal a la part alta de la serra, a mà esquerra podríem anar a Bellaguarda, nosaltres seguirem per la dreta, planejant per la serra fins arribar a la pista de terra de les Espadelles, indicat amb un senyal. Aquesta pista començarà a baixar per la serra de les Espadelles deixant-nos el Montsant de panorama continu. Uns quilòmetres més avall arribem a l’entrada de la pista del pantà de Margalef, que deixarem a mà esquerra per seguir per la carretera fins al punt de partida al passeig de Margalef.

Distància total: 20,5 km

Temps total: 2h 30 min (sense comptar parades)

Grau de dificultat: MEDI (amb circulació per carretera)

Ascensió acumulada: 400 m

Aquí pots veure la resta d’itineraris: