Itinerari 1 (BTT): Joveres (Ruta circular)

Vall de les JoveresRecorregut circular amb bicicleta per la vall més productiva de Margalef aconsellat per a gaudir del contacte directe amb la natura, contemplar el paisatge i fer magnífiques fotografies. El tram ascendent s’endinsa a la vall de les Joveres de manera esglaonada. L’arribada a la carena i el descens sobre els turons ens permet albirar una magnífica panoràmica de la gran quantitat de barrancades que s’originen en aquesta part del massís muntanyenc de Montsant. Finalment, una forta baixada per la carretera ens portarà de tornada a la llera del riu Montsant. Aquesta excursió requereix bastant temps per gaudir del paisatge. El descens exigeix ​​certa precaució al realitzar-se per carretera. És un recorregut molt adequat per fer durant tot l’any, especialment en campanya de recollida d’olives.

DESCRIPCIÓ DE LA RUTA

Itinerari JoveresSortim del pàrquing situat al passeig de Margalef per la carretera direcció a la Bisbal de Falset. En l’última corba del poble surt una pista asfaltada per la dreta que ens porta per la vall de les Joveres. En arribar a la capçalera trobem una cruïlla de camins asfaltats, el de la dreta ens portaria a la Bisbal de Falset, nosaltres seguirem per la dreta. A partir d’aquí planejarem bastant amb unes vistes espectaculars. Per iniciar el descens cal arribar a l’encreuament amb la carretera de Lleida, a mà esquerra arribaríem a Bellaguarda, però nosaltres seguirem per la dreta i a uns 100 metres trobarem la cruïlla de la carretera que baixa de nou a Margalef. Passarem per una carretera sinuosa que ens portarà per paisatges cada vegada més agrícoles a mesura que ens aproximem al poble. El Mas Franch és una construcció aïllada, que servia de caseriu de les terres aïllades que l’envoltaven. Uns pocs quilòmetres més avall arribem a l’entrada de la pista del pantà de Margalef, que deixarem a mà esquerra per seguir per la carretera fins al punt de partida al passeig de Margalef.

Distància total: 18 km

Temps total: 2h (sense comptar parades)

Grau de dificultat: BAIX (amb circulació per carretera)

Ascensió acumulada: 300 m

Aquí pots veure la resta d’itineraris: